De'Longhi EN 520.W zwart, aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EN 520.W zwart, aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

jamie86 10-04-2014

Met kerst dit mooie apparaat gekocht. Smaak is goed en het apparaat heeft een mooie uitstraling. Helaas was de koffie na 2 maanden lauw en wilde de melk niet meer schuimen. Contact gehad met Nespresso die aanraden om het te ontkalken met speciaal spul van hun eigen merk. Dit gekocht en ontkalkt, helaas zonder resultaat. Opnieuw contact met Nespresso, ze gaan het apparaat nakijken. Ophaal service prima geregeld. Het bericht van Nespresso was dat het apparaat ontkalkt moet worden. Gek hoor, dat heb ik al gedaan. Dus maar weer contact opgenomen, toen lag het opeens aan het melk opschuim bakje. Heb ik daar een nieuwe voor gekregen. Prima opgelost, ik had weer voor een maand warme koffie en goede melkschuim. Helaas ben ik weer terug bij af. Het apparaat komt vandaag terug met hetzelfde verhaal, hij is weer ontkalkt...
Op korte termijn een prima apparaat, maar na 3 maanden denk ik daar wel anders over. Hoop dat Nespresso met een oplossing komt als ik over een maand weer koude koffie heb en geen melk schuim....

Mr. Acapulco 11-04-2014

Lauwe koffie kan inderdaad komen door melk wat niet voldoende is opgewarmd. Wel zou wanneer je echter voor lungo kiest de koffie dan wel heet moeten zijn.
Zo kan je al bepaalde aken uitsluiten.
Apparaat ontkalken? Zou ook het oranje kleurige lampje moeten branden.
Hebben ze je ook geadviseerd om je stoom knop langdurig ingedrukt te houden zodat deze gaat reinigen.
Wanneer je de melk direct uit de koelkast haalt en je gaat een eerste cappuccino maken dan zou het evt. voor kunnen komen dat de melk enigszins lauw aanvoelt.
Dit is dus te voorkomen door het apparaat dan even goed door te laten stomen.

Wicojo 26-12-2013

We genieten van een cappuccino of een latte macchiato als we uit zijn. Je denkt daar heb je grote dure machines voor nodig.
Tot ons oog viel op de Lattissima+ van DeLonghi. Wat een kleine "krachtpatser". Handig, mooi en goed. Met slechts vier toetsen maak je in 'no time' en volledig automatisch,verrukkelijke koppen, espresso, lungo, cappuccino en latte macchiato. Zo trakteren we nu onze gasten op een verrassend eenvoudige wijze op een lekkere kop koffie. Als u ook op zoek bent - vanwege de prettige afwisseling - naar een kleine en handige machine, dan kunnen we u deze zeker aanbevelen.

Wicojo 15-04-2014

Het is nu al bijna vier maanden dat we de machine gebruiken. Na enkele honderden - diverse soorten - koppen koffie zijn we nog steeds zeer tevreden hierover. Hebben de diverse op- en aanmerkingen gelezen. Nogmaals bij ons werkt alles perfect. Doe er uw voordeel mee.

Marlon1984 26-11-2013

Prima apparaat. Gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk qua prijs. Bij de espresso apparaten niet verplicht om de dure Nespresso capsules te kopen. l' OR EspressO capsules zijn vriendelijk in gebruik en qua prijs aantrekkelijker.
De L'OR espresso capsules kan ik iedereen aanraden. De capsules zijn te koop in de supermarkt en zijn gemakkelijk te verkrijgen. Er zijn veel verschillende smaken, en er zit voor iedereen vast iets tussen wat ze lekker vinden. Binnenkort komen er 3 nieuwe smaken op de markt. De Lungo Grazia, Lungo Audacia en Lungo Euforia. 3 totaal verschillende smaken, maar allen hebben een aantrekkelijke, moderne verpakking. Ook zijn de capsules apart verpakt. Dit om de geur en smaak te behouden. Alle drie de soorten geeft ook een cremalaagje op de koffie dat tot de laatste slok blijft zitten.
De Lungo Grazia heeft een milde smaak met een wat zoetige ondertoon. De nasmaak is niet bitter, maar krachtig en niet te. Een perfecte capsule voor mensen die van een milde, maar toch krachtige koffie houden.
Daarnaast is er de Lungo Audacia , een wat krachtigere koffie met een licht fruitige smaak. Het aroma is lekker en je hebt het idee dat je koffie van versgebrande koffiebonen drinkt. De nasmaak is wat sterk, maar zeker niet bitter. Een lekkere energieke koffie.
Tenslotte de Lungo Euforia. Persoonlijk vind ik deze aan de sterke kant. Een koffie waar je van houdt of helemaal niet. De koffie heeft een intense smaak, het pittige karakter van de koffie is overheersend. De nasmaak blijft lang hangen, en vind ik aan de bittere kant.
De moeite waard om de capsules te proberen, en te kijken welke smaak get. beste bij je past.

Mr. Acapulco 27-11-2013

Ik vind het zeer merkwaardig dat kieskeurig deze review goedgekeurd heeft.
De inhoud gaat echter niet over het apparaat maar om reclame te maken voor de L'OR espresso capsules van DE.
Terwijl ik het eens ben met petanque dat deze cups je apparaat ernstig kunnen beschadigen. Iets wat ik in mijn vorige bericht vergeten was om erbij te vermelden.

Roell 24-11-2013

Makkelijk te bedienen apparaat. Ook makkelijk schoon te maken. Er komt een stevige laag schuim uit. Hoeveelheid koffie is in te stellen. Ik ben een happy koffiedrinker in ieder geval. Ik zeg kopen! Daarnaast niet meer verplicht om de capsules te kopen van nespresso. Zo heb je ook al heel veel lekkere smaken van L`OR EspressO (Douwe Egberts!). Deze cups passen er ook gewoon in en zijn te krijgen in de supermarkt bij jouw om de hoek. Scheelt weer verzendkosten! kijk ook dit filmpje wat ik heb gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=wHgq7EW-qAg&feature=youtube_gdata

Roell 27-11-2013

beste petanque

er gaat helemaal geen naald of wat dan ook in de capsule. of jij hebt een ander machientje staan dan waar deze review over gaat.

petanque 26-11-2013

Ben het helemaal eens met Mr. Acapulco. Nog een nadeel bij de L'Or cups is dat ze van hard plastic zijn en de naald in het Nespresso apparaat op den duur wordt beschadigd (raakt krom of slijt) bij het doorprikken van de harde DE capsule. Dit is een bekend euvel en kost een dure reparatie waar geen garantie op wordt gegeven (geen originele Nespresso Cups gebruikt).

Mr. Acapulco 25-11-2013

Ik zou de cups van L`OR EspressO (Douwe Egberts) NIET aanbevelen.
Passen niet goed en water loopt niet altijd goed door de cupjes.
Daarnaast vind ik ze nauwelijks goedkoper en ook qua smaakbeleving komen ze niet in de buurt van die van Neslé (Nespresso).
De cups kan je bij de Bijenkorf kopen en kan je gewoon per doosje van 10 cups kopen.
Na het afreken kan je gratis een kop koffie naar keuze drinken. Ook heerlijk na een dag winkelen.
En je kan daar alles vinden om je apparaat in top conditie te houden.

Mr. Acapulco 28-11-2013

Beste Roell,

Toch wel hoor.
Aan de achter zijde van de cups worden 3 gaatjes geprikt hierdoor wordt het hete water onder hoge druk door de cup gepompt.
Want hoe denk je anders dat er koffie in je kopje komt?
Water zou toch door de cup moeten gaan.
En inderdaad heeft het apparaat meer moeite om door het harde plastic heen te prikken dan door het zachte aluminium.
Maar ik geef toe dat de DE cups wel makkelijker te verkrijgen zijn.
Maar ik ga liever voor kwaliteit van de koffie en behoud van apparaat.
Anders kan je in mijn ogen net zo goed Senseo drinken.

Roell 29-11-2013

Nou ik heb net nog een bakje gedronken, gelukkig wordt er water door geperst onder hoge druk (-;
Maar het de cupje heeft al mini gaatjes in de achterzijde zitten, omdat het water er meer moeite mee heeft er doorgedrukt te worden, loopt het dus langzamer door. ik heb de cup nogmaals grondig geïnspecteerd, nadat het water er door geperst is maar zie geen gleufjes zoals bij de nes cups. Dat plastic zou mijn inzienziens dan ook scheuren en heb je koffiedrap in je kopje zitten.

Mr. Acapulco 30-11-2013

Beste Roell,

Wanneer je het Nespresso (nesté) cupje bekijkt is deze over gesloten want anders zou de kracht van de koffie eraf gaan.
Bij de DE cup ligt dat anders omdat deze wat jij al beschreef enigszins open zijn (d.m.v. gaatjes) zijn deze apart verpakt.
Wanneer je de Nesté cups gebruikt worden hier weldegelijk gaatjes 3 gaatjes in de achterzijde geprikt.

Wat jij beschreef klopt ook dat de DE koffie langzamer uit het apparaat loopt en als het tegen zit zelfs helemaal niet.
De Nesté cups daarentegen loopt het water er snel doorheen waardoor je een goede kop espresso krijgt.
Een goede kop espresso moet dan ook binnen 20 - 30 sec. klaar zijn.
Maar niets weerhoudt je ervan om DE te kopen hoor.

AssiaRoccan 29-08-2013

Heerlijke koffie en zeer makkelijk in gebruik.
Alle toebehoren kunnen in de vaatwasser en ook het ontkalken gaat simpel en snel.
Ook heeft Nespresso hele goeie service. Als je apparaat voor reparatie oid opgehaald wordt krijg je eenzelfde apparaat te leen.
Het enige wat jammer is, is dat de klachten waarmee ons apparaat voor reparatie ging niet opgelost zijn.
Als wij er een cupje in doen en vervolgens op de desbetreffende knop drukken verandert de straal halverwege in druppels. Misschien nogmaals op laten halen...

RaymondRaymond 17-03-2012

De lekkerste koffie tot nu toe. Goed warm en gemakkelijk in gebruik. Mooi compact apparaat. Makkelijk schoon te maken. Over de duurzaamheid kan ik nog niet oordelen (paar weken in huis), maar ziet er kwalitatief hoogwaardig uit.